K poskytování služeb, analýze návštěvnosti a personalizaci reklamy se využívají soubory cookie. Informace o použití webu mohou být sdíleny s dalšími partnery působícími v oblasti sociálních médií, inzerce a analýz. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Česká pošta se musí přizpůsobit novému století

Datum: 10. 5. 2019, zdroj: VSOL 2/2019, rubrika: Veřejná správa online

V souvislosti s aktivní účastí generálního ředitele s. p. Česká pošta Romana Knapa v diskusní části slavnostního zahájení konference ISSS 2019 se redakce VSOL rozhodla položit mu několik otázek.

Česká pošta
Podle předpokladů bude možné během července zaplatit kartou na každé poště. Proč to trvalo tak dlouho?
Česká pošta napravuje chyby z minulosti a pouze dorovnává běžný standard. Soustředím se na řešení aktuálních problémů a na stabilizaci firmy. Z minulosti se má člověk poučit, ale neměl by v ní trávit víc času, než je nutné. Proto nedokážu říct, co vedlo předchůdce k tomu, že na poštách nešlo všude platit kartou. Smlouva s ČSOB to umožňovala, finance také nebyly problém. Nevím. A tak je to na poště bohužel s vícero věcmi. Například vyzvednutí balíku pomocí kódu. To je běžné ve výdejnách e-shopů, na poště jsme to zavedli až loni v říjnu před vánočním provozem. To je charakteristický obrázek České pošty z pohledu klienta a stavu, v jakém jsem ji přebíral.
Do jaké míry je Česká pošta partnerem státu v oblasti e-governmentu? Pro ni jsou sice synonymem balíky a pobočky, ale doba se mění, tak by se toto vnímání mohlo časem proměnit. Když se řekne telefon, málo kdo si už představí pevnou linku s tlačítky.
Máte pravdu, ten pokrok tam je a bude pokračovat. Když se řekne „pošta“, už se nikomu nevybaví koňské povozy, ale spíše, bohužel, fronty na poštách nebo balíky. Už ani ne dopisy, ale balíky. Věřím tomu, že časem si pod pojmem „pošta“ lidé také vybaví naše klíčové služby pro stát, jako je např. Czech POINT nebo datová schránka. Vezměte si menší obec, kde zavřeli obchod, zavřeli hospodu a zůstala tam pošta. Prakticky jediné kontaktní místo občana se státem. Nemusíte jezdit do města, ale vše si vyřídíte na poště. Finanční služby, poštovní služby, koupíte si něco z doplňkového sortimentu. Takže Česká pošta je důležitým partnerem státu jak v oblasti e-governmentu, tak ale také v té, řekněme, soft oblasti, jako je zvýšení životního standardu v obci. I developeři dnes v rámci projektů ve velkých městech uvádí kromě vzdálenosti na MHD, jak je daleko pošta. Stále jsme nedílnou součástí občanské vybavenosti.
Jaký další rozvoj Česká pošta v oblasti e-governmentu plánuje?
Česká pošta plánuje spustit síť mobilních Czech POINTů. Souvisí to s myšlenkou, Nechoďte na poštu, Pošta přijde za vámi. Stejně tak, jako chceme přesouvat celé pobočky do nákupních center, abychom byli zákazníkům blíže, tak plánujeme mobilní Czech POINTy. V praxi by to znamenalo, že v určitý vymezený čas bude mobilní Czech POINT právě v nákupním centru, v office centech, zkrátka tam, kde je velká koncentrace potenciálních uživatelů služeb Czech POINTu. Před 40 lety za vámi v daný čas přijela pojízdná prodejna s potravinami, dnes přijede Czech POINT. Je to malý krok pro Poštu, ale obrovský skok pro naše zákazníky.
TOPlist
TOPlist