Archiv článků (VSOL 5/2014)

1. Písek jde vstříc novým trendům

Nový turistický portál jihočeského města Písek s takřka 30 tisíci obyvateli a bohatou historií vsadil na nových webových stránkách na vizuální zážitek. Kritériem však byla také univerzálnost zobrazení stránek ve všech zařízeních. Jak se podařilo oba požadavky splnit? Nejen o tom hovořila Ing. Karolína Bočková, vedoucí Destinačního managementu Písecko.
13. 2. 2015 VSOL 5/2014 Veřejná správa on-line

2. E-government a e-participace – jak je (bohužel) neznáme

CRM (Customer Relationship Management) v sektoru veřejné správy a místní samosprávy se odvíjí od koncepce CRM v komerční sféře. K občanům je přistupováno jako k zákazníkům a je s nimi veden aktivní dialog. Jsou online informováni o správě a dění kolem různých životních situací v rámci své obce, resp. kraje. Tato oboustranná komunikace umožňuje flexibilní kontakt občanů s místní samosprávou – a naopak. Jde o aktivní zapojení lidí do života obce. Je potřebné pokročit od formy e-vládnutí (e-government), kde je občan spravován o obecném dění formou nástěnky, ke skutečně aktivnímu a otevřenému dialogu typu e-participace, resp. e-demokracie.
6. 2. 2015 VSOL 5/2014 Veřejná správa on-line