K poskytování služeb, analýze návštěvnosti a personalizaci reklamy se využívají soubory cookie. Informace o použití webu mohou být sdíleny s dalšími partnery působícími v oblasti sociálních médií, inzerce a analýz. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Archiv článků (VSOL 3/2016)

1. Elektronické bankovnictví – pohodlné, ale zranitelné

Od chození na pobočku se snaží samotné banky klienty odradit. Většině jejich zákazníků to ale nijak nevadí – elektronické bankovnictví je přece tak pohodlné a ušetří spoustu starostí. A není vyloučeno, že jednoznačná elektronická identifikace klienta například právě z bankovního systému časem umožní přístup i k některým méně zabezpečeným mobilním aplikacím ve veřejné správě. S ušetřením starostí to ale může být komplikovanější. Jako veškerá komunikace na internetu, i spojení mezi bankou či úřadem a klientem může být napadeno. Paradoxně dokonce i samotné banky občas používají přístupy, které pirátům situaci usnadňují. 12. 8. 2016, Veřejná správa online

2. Moderní technologie šetří v krizových situacích starostům čas

Starostové obcí v České republice v krizových situacích oceňují moderní komunikační technologie, které jim umožňují pružně a cíleně poskytovat informace vybrané skupině občanů a získat od nich zpětnou vazbu. V krizových momentech, mezi něž nejčastěji patří výpadky elektřiny, velké sucho a vodovodní havárie, stráví starostové koordinací záchranných složek a komunikací s občany průměrně 101 minut. 5. 8. 2016, Veřejná správa online

3. Mobilní aplikace ve veřejné správě?

Mobilní aplikace se staly nedílnou součástí našeho života. Dnes už si skoro nevoláme klasickým telefonem a nepíšeme esemesky, ale povídáme si v různých messengerech, na sociálních sítích a sdílíme si zcela jiné okruhy informací než třeba před deseti lety. A mimochodem, máme v kapse zařízení, jež je daleko výkonnější než třeba pět let starý notebook, na který se nám práší někde pod stolem v obýváku. Jo, a málem bych zapomněl – díky dostupnosti a jednoduchosti využívání technologií jsme také hodně zpohodlněli, což je vlastně docela dobře. 29. 7. 2016, Veřejná správa online

4. „Pojďme hledat společnou vůli s tím někam pohnout“

vybízel plný sál při kavárenské diskusi v rámci slavnostního zahájení konference ISSS/V4DIS 2016 Zdeněk Zajíček, otec projektu Czech POINT, bývalý náměstek na ministerstvech vnitra, spravedlnosti i financí a spoluzakladatel Rady vlády pro informační společnost a konkurenceschopnost. Od poloviny letošního března navíc působí jako nový předseda představenstva a prezident ICT Unie, respektované profesní organizace ICT průmyslu. Hovořili jsme o nové vizi 202020, plánech ICT Unie i o tom, proč je rozvoj elektronických služeb pro občany dalším nezbytným krokem při celkové informatizaci společnosti. 22. 7. 2016, Veřejná správa online

5. Zeptali jsme se Ing. Tomáš Prouzy, MBA, státního tajemníka pro evropské záležitosti a nového koordinátora digitální agendy ČR

6. ISSS/V4DIS 2016 – ohlédnutí za 19. ročníkem

Devatenáctý ročník konference ISSS, jedné z největších akcí svého druhu v celém regionu střední a východní Evropy, kterou tradičně doprovodila visegrádská konference V4DIS, je minulostí. Jako obvykle se zde sešli politici, vedoucí pracovníci ministerstev, hejtmani, primátoři, šéfové státních organizací, poslanci Parlamentu ČR i hosté ze zahraničí se zástupci veřejné správy, odborníky na informatizaci i dodavateli technologií a služeb do segmentu státní správy a samosprávy. 8. 7. 2016, Veřejná správa online

7. Ohlédnutí za 9. ročníkem soutěže JuniorErb

Na letošní konferenci ISSS v Hradci Králové byli opět oceněni mladí lidé, kteří tvoří webové stránky prospěšné svému okolí. 1. 7. 2016, Veřejná správa online
TOPlist
TOPlist